ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ «ΠΙΑΣΙΜΑΤΑ» ΚΑΙ ΥΓΡΟ ΒΛΕΜΜΑ

 

Είδα την παλιά γυναίκα. Την αισθησιακή γυναικάρα με το πλούσιο στήθος και το πρόσωπο το σεξουαλικό. Είδα το κορμί με τους χυμούς που σε ανάβουν και επιτόπου τρέχεις στην τουαλέτα να την παίξεις. Όχι να περιμένεις στο διάλειμμα, στο ημιχρόνιο της ταινίας και να στέκεσαι στην ουρά έξω από το αποχωρητήριο επειδή θα έχουν μαζευτεί άλλοι, για την ίδια δουλειά.

Την είδα, που λες, μέρα μεσημέρι, τότε που οι σινεμάδες οι πονηροί, όχι εκείνοι της Α' προβολής, παίζανε έργα και πέντε χρόνων, όχι όπως σήμερα μόνον τελευταίας σοδειάς. Ήταν μια ταινία όπου ένας άνδρας μαζί με τρεις γυναίκες βρίσκονται ναυαγοί σ' ένα έρημο, σ' ένα ακατοίκητο μικρό νησί. Ο άνδρας ηθοποιός ήταν ο Γάλλος Κριστιάν Μαρκάν, οι γυναίκες διαφορετικής εθνικότητας. Την Ιταλίδα έκανε η Ροσάνα Ποντεστά, την Αγγλίδα δεν θυμάμαι το όνομά της και την Γαλλίδα ''αυτή'', η Μαγκαλί Νοέλ.

Η βουκολικής, αρχέγονης κόπιας κατασκευή που, πιτσιρικάς εγώ, με τρέλαινε, που την έβλεπα στο πανί και δάκρυζα στο κάτω κεφάλι. Γράφω γι' αυτήν με αφορμή ότι σα σήμερα 23 Ιουνίου πέθανε πέρυσι σ' ένα γηροκομείο 84 χρονών. Είχε γεννηθεί στις 27 Ιουνίου, το 1931.

Δεν υπάρχουν τέτοιες γυναίκες σήμερα στη showbiz. Στον τύπο της Σοφίας Λώρεν. Με «πιασίματα» που λέγαμε. Να έχεις να «πιάνεις», ρε, σε κάθε σημείο του κορμιού της. Κι αυτό το υγρό βλέμμα. Δύσκολο να συμβιβαστείς με την πραγματικότητα, με το πεπρωμένο. Ότι η θεά των 20 και 30 χρόνων θα καταλήξει σε μία λύπη, σε μία μελαγχολία που θα περιφέρει το σαρκίον της σε γηροκομείο.

Ήταν τραγουδίστρια, λόγω φωνής βγήκε στο κλαρί η Μαγκαλί Νοέλ, έγινε και ηθοποιός, όμως ποτέ δεν έφθασε στο επίπεδο της Μπριτζίτ Μπαρντώ, της Ζαν Μορώ, της Ανύ Ζιραντώ, παρ' ότι είχε «χριστεί» ηγερία του μέγιστου Φεντερίκο Φελίνι. Έπαιξε στις ταινίες του Ιταλού, Ντόλτσε Βίτα, Σατυρικόν, Amarcord.

H πρώτη στην Ιστορία τραγουδίστρια του γαλλικού ροκ, η Νοέλ, πριν γίνει η μούσα του Φελίνι είχε συμμετάσχει, το 1955, στο «Ριφιφί» του Ζυλ Ντασέν με την Μελίνα Μερκούρη.

Διαβάστε ακόμα:

Ο δεσπότης ξέχασε τις σόλες των παπουτσιών