Η ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΒΑΡΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟ

 

Το κτήνος είναι κτήνος. Και επειδή είναι κτήνος δεν έχει αισθήματα. Πού να τα βρει; Δεν υπάρχουν μέσα του, δεν του βγαίνουν. Κτήνος είναι. Δεν νοιώθει πόνο για τον άλλον. Κτήνος είναι, ανθρώπινο κτήνος και τον συναντάς στον βάρβαρο και τον πολιτισμένο- εννοώ τον κάτοικο πολιτισμένης χώρας. Στον αμόρφωτο και στον μορφωμένο, τον αγράμματο και τον επιστήμονα.

Στη ναζιστική Γερμανία κυκλοφορούσαν βασανιστές σπουδαγμένοι με πτυχία ιατρικής και βασάνιζαν κατάδικους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, επιστημονικά, τελετουργικά. Βασανιστήρια, αλλά στο όνομα της επιστημονικής έρευνας έκαναν πειράματα σε ανθρώπινα πλάσματα. Και τις στιγμές της «δημιουργίας» τους, σ΄ ένα ρεσιτάλ ανταγωνισμού με τον Θεό, άκουγαν κλασική μουσική. Βασανιστές, αλλά καλλιεργημένοι, με αγάπη στον Μπετόβεν και τον Μότσαρτ. Κτήνη, αλλά φιλότεχνοι. Απάνθρωποι, αλλά ποιοτικοί, με εκλεπτυσμένο γούστο στη μουσική, στη ζωγραφική, στο χορό, στο θέατρο.

Σα σήμερα 20 Απριλίου, το 1889, γεννήθηκε ο Άντολφ Χίτλερ. Ο φιλότεχνος. Ένας ακόμα διεστραμμένος της Ιστορίας που κλώτσησε το μύθο ότι οι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών είναι υπεράνω υποψίας ψυχολογικών προβλημάτων και ψυχικών διαταραχών. Μέγας λάτρης των καλών τεχνών ο εκλεγμένος καγκελάριος της Γερμανίας. Και επειδή θεωρούσε ότι τα έργα τέχνης βοηθάνε τον άνθρωπο, επέβαλε λογοκρισία. Αυτά επιτρέπονται, αυτά απαγορεύονται.

Για τον φιλότεχνο άνθρωπο που προκάλεσε τον Β' παγκόσμιο πόλεμο η... ευγένεια ψυχής καλλιεργείται μόνο με τα κατ' αυτόν ηθικά καλλιτεχνικά δημιουργήματα. Τα ''επικίνδυνα'' τα κατέσχε, κι έτσι έφτιαξε μια πλούσια συλλογή έργων τέχνης. Αρχές του 2014 βρέθηκαν 1.500 πίνακες ζωγραφικής μεγάλης αξίας πεταμένοι, ξεχασμένοι, ανάμεσα σ’ ένα βουνό από κονσέρβες, κάπου στο Μόναχο.

Σε όποια χώρα κατακτούσε το πρώτο που φρόντιζε ήταν να αδειάσει τα μουσεία. Ό,τι άρπαζε τα φορτώνει σε τραίνα και τα μετέφερε στη Γερμανία. Ο περιβόητος καλλιτεχνικός θησαυρός του Χίτλερ.

Παράφρων ο άνθρωπος, αλλά φιλότεχνος. Αιματοκύλησε τη μισή Ευρώπη, πήρε στο λαιμό του τον ανθό της γερμανικής νεολαίας, αλλά ήταν μανιώδης συλλέκτης έργων μεγάλων καλλιτεχνών. Ίσως να τους θεωρούσε... συναδέλφους του. Ότι κι αυτός, ο Χίτλερ, ήταν στον τομέα του καλλιτέχνης.

Καλλιτέχνης και ο βασανιστής. Έσπαγε με σφυρί τα γόνατα ανήλικου αγοριού επειδή είχε την ανάγκη να πλουτίσει τις εγκυκλοπαίδειες με την επιστημονική γνώση π.χ. πόσο αντέχει στον πόνο το εβραιάκι. Έδενε τα πόδια της έγκυας Εβραίας, να μη μπορεί να γεννήσει κι ο μελετητής, κατέγραφε τις αντιδράσεις της δυστυχισμένης γυναίκας. Βασανιστήρια με την έμπνευση της βαρειάς μουσικής του Μπετόβεν και του Μότσαρτ. Φιλόμουσο κτήνος.


Διαβάστε ακόμα:

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ