Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Η... ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

 

Διαβάστε, λέει, τους τίτλους, τα πρωτοσέλιδα των αυριανών εφημερίδων. Σα να σου λένε, τρέξτε, να προλάβετε να αγοράσετε ληγμένα τρόφιμα από το σούπερμάρκετ. Έτσι έκατσε η δουλειά με τις φυλλάδες. Έτσι ήταν πάντα, δηλαδή. Από την προηγούμενη ημέρα ήταν έτοιμη να μοιραστεί η εφημερίδα στα σημεία πωλήσεως.

Εφημερίδα δεν ήταν ποτέ τα νέα της ημέρας. Ήταν τα νέα της χθεσινής ημέρας. Τα “σταματημένα” νέα, τα φρεναρισμένα, διότι η εφημερίδα δεν μπορούσε να ακολουθήσει τις εξελίξεις ενός γεγονότος. Θα επανερχόταν την άλλη ημέρα. Πάλι για να σε ενημερώσει για τα χθεσινά νέα.

Τα λέμε αυτά σήμερα στην εποχή του ιντερνέτ. Των μέσων κοινωνικής, λέει, δικτύωσης. Όπου οι αναγνώστες αντιμετωπίζονται όχι σαν αγοραστές αλλά σα ψηφιακοί φίλοι και κριτικοί και σχολιαστές.

Η εφημερίδα δεν θα πεθάνει ποτέ. Αυτό λέει ο αποδυτηριάκιας. Μιλάω για την εφημερίδα, είτε εκείνη που την πιάνεις στα χέρια σου, είτε την άλλη που την χαίρεσαι στην οθόνη του υπολογιστή. Μιλάω για εφημερίδα, όχι γι' αυτή την προχειρότητα, αυτό το σκουπιδαριό των ιστοσελίδων, που εύκολα γίνονται προσβάσιμες ακόμα και με το έξυπνο κινητό τηλέφωνο.

Υποτίθεται ότι η εφημερίδα προετοιμαζόταν, ακολουθούσε μια διαδικασία πριν φθάσει στο περίπτερο. Από την άλλη το site κατάργησε κάθε έννοια δημοσιογραφίας. Δίπλα στην είδηση π.χ. του θανάτου ενός πολύ σημαντικού ατόμου θα διαβάσεις για την τραγική ημέρα μιας ανύπαρκτης γάμα εθνικής μοντέλας που έχασε τη θεία της. Δίπλα στην είδηση της συνάντησης δύο αρχηγών κρατών θα φας στη μάπα σε ποια μαγαζιά έκανε shopping μια δέλτα εθνικής τραγουδίστρια.

Η εφημερίδα δεν θα πεθάνει επειδή θα επανέλθει και ήδη επανέρχεται στο εξωτερικό διαδικτυακά πιο δυναμικά. Άλλο απευθύνομαι σε 50.000 αναγνώστες και σε 500.000, κι άλλο σε πέντε και δέκα εκατομμύρια χρήστες. Πλατύτερο κοινό, περισσότερα έσοδα από διαφήμιση, άρα η παρουσία μου γίνεται πιο ολοκληρωμένα.

Διαβάστε ακόμα:

Τα ΜΜΕ «πλασάρουν» επώνυμες πουτάνες