Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΙΚΡΗ ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

 

Αυτός που θέλει να γίνει ποδοσφαιριστής, και δεν είναι μυστικό, σκέπτεται τη διασημότητα. Να γίνει γνωστός, αν είναι δυνατόν πασίγνωστος, φίρμα, ρε, παιδί μου. Το ίδιο και ο τραγουδιστής, ο ηθοποιός, ο πολιτικός. Είναι τέτοια τα εν λόγω επαγγέλματα που δίνουν αναγνωρισιμότητα και δημοφιλία.

Η φήμη, στη καλή της έννοια, είναι ένα θετικό δεδομένο στο ποδόσφαιρο. Δεν αγνοείται ποτέ. Απεναντίας, λαμβάνεται υπ’ όψιν πάντα.

Η Γερμανία αποκλείστηκε τελευταία στον όμιλό της κι αυτή η εξέλιξη μετά από τρεις αγώνες στο μουντιάλ ήταν… δίκαιη. Αγωνιστικά η παγκόσμια πρωταθλήτρια 2014 δεν έπεισε. Ακόμα και μετά την ήττα της στην πρεμιέρα από το Μεξικό, υπολογιζόταν πολύ σοβαρά ως φαβορί για την κούπα. Γιατί;

Επειδή η Γερμανία είναι... Γερμανία. Επειδή το μεγαλύτερο όπλο της είναι η φήμη της, που λέγαμε. Φοβερό, ε; Να ζυγίζεις μια ομάδα όχι για την πραγματική της αξία σήμερα, αλλά για το “όνομα” που έχει κτίσει χρόνια, δεκαετίες.

Ναι, στην ιστορική της πορεία στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο η Γερμανία ΕΚΤΙΣΕ, κεφαλαιοποίησε διαχρονικά τη φήμη της. Κι αυτό το στοιχείο, το θεωρητικό στην πραγματικότητα, τυφλώνει την σωστή πρόβλεψη. Μήπως δεν είναι έτσι, όμως;

Μήπως η φήμη, το “σήμα” της Γερμανίας, η φανέλα της ανεβάζει την αυτοπεποίθηση της, με συνέπεια και να υπερβάλει αγωνιστικά, αλλά και να την φοβάται περισσότερο από τα κυβικά της ο αντίπαλος.

Brandname. Λέξη της αγοράς, με ουσία και περιεχόμενο. Όλα τα καταναλώσιμα φιρμάτα προϊόντα πρώτα απ’ όλα, πάνω απ’ όλα πάσχουν για τούτο: Να είναι brand η φίρμα τους. Περισσότερα εκατομμύρια ρίχνονται στη διαφήμιση για να συντηρείται η δυναμική, ο μαγνητισμός του brandname παρά όταν πρωτοεμφανίζεται στην αγορά ένα προϊόν.

Η Γερμανία δεν αποκλείστηκε μόνον, μάλιστα από την… Νότιο Κορέα. Η ζημιά είναι ότι κλονίστηκε κάπως ο… μύθος της.

Διαβάστε ακόμα:

ΓΚΟΜΕΝΑ ΖΩΗΣ Η ΡΟΥΛΕΤΑ