Είναι κι αυτά που προέκυψαν πασχαλιάτικα. Νεκρός καμεραμάν στο σαϊτοπόλεμο της Καλαμάτας. Λόγω εθίμου. Καλό, πολύ καλό να τηρούνται τα έθιμα, αν βεβαίως αντιλαμβάνονται το νόημα τους. Κι αν εφαρμόζονται τα μέτρα ασφαλείας, στα έθιμα εκείνα που κρύβουν... φανερούς κινδύνους. Διαφορετικά έχεις να κάνεις με ηλίθιους, είτε αυτοί είναι διοργανωτές, είτε συμμετέχοντες.
Αν το έπαιρνε π.χ. ο Ολυμπιακός το πρωτάθλημα δεν θα ήταν τόσο καθαρό. όσο αυτό του 2019, που το κατέκτησε ο ΠΑΟΚ. Αυτή η μπαρούφα παίζει στο στόμα και τη πέννα κάποιων και προκαλεί για κουβέντα που απευθύνεται μονάχα σ' όσους αντέχουν αλήθειες. Σκληρές αλήθειες. Έχουμε και λέμε, λοιπόν.
Να το ξαναπάρει. Αυτή είναι η ευχή. Το σήκωσε μετά από 34 χρόνια και να το ξανασηκώσει το 2020! Το έχει ανάγκη το ποδοσφαίρο. Περισσότερο από τον ίδιον τον ΠΑΟΚ. Θα βοηθήσει το πρωτάθλημα αν κερδίσει πάλι την κούπα ο ΠΑΟΚ. Γιατί θα τον κάνει πλέον σοβαρό και υπολογίσιμο αντίπαλο. Αυτό μας ενδιαφέρει. Να εξελιχθεί ο ΠΑΟΚ σε αληθινή ομάδα κορυφής. Όχι να παραμείνει, όπως δεκαετίες, σε μια μαϊμού ποδοσφαιρική δύναμη.
Πρωταθλητισμό αληθινό κάνει η ομάδα που σε κάθε αγώνα διεκδικεί τη νίκη. Μόνο τη νίκη. Με αξιοπρέπεια ποδοσφαιρική. Όχι να προσπαθεί σε κάποια παιχνίδια να πάρει τη νίκη αλεπουδιάρικα. Να κλέψει το αποτέλεσμα. Ο ΠΑΟΚ, που απόψε γιορτάζει την κατάκτηση του πρωταθλήματος, διέγραψε πορεία πραγματικού φαβορί, όπως αναμενόταν. Κατέδειξε στο γήπεδο στοιχεία άγνωστα ατον μέχρι σήμερα ιστορικό ΠΑΟΚ. Αυτή είναι η αλήθεια.
Όχι, άλλο. Φτάνει,ρε παιδιά, το γλύψιμο στο αφεντικό. Σ' αυτόν που σας πληρώνει. Και αλήθεια να λέτε, και να τα νοιώθετε αυτά που λέτε, χάνουν την αξία τους γιατί είστε υπάλληλοι. Και στο φινάλε, φαντάζομαι, ο άνθρωπος δεν σας τα χώνει για να τον λέτε γίγαντα και πρώτο, τον ευλογημένο και υψηλότατο πατισάχ της ομάδας.
Ποτέ δεν έγινε έρευνα επιστημονική γιατί ο κόσμος πηγαίνει γήπεδο. Τα ευρήματα της έρευνας σίγουρα θα ήταν αποκαλυπτικά, όχι απλά ενδιαφέροντα από κοινωνικής πλευράς. Τα τελευταία 30 χρόνια ιδιαίτερα διαβάζουμε τα αποτελέσματα από τις ατέλειωτες έρευνες διαφόρων πανεπιστημίων σ΄όλο τον κόσμο σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά του σύγχρονου ανθρώπου.
Τις δυο δεκαετίες της νέας χιλιετίας πρώτο όνομα παγκόσμια στο προπονητηλήκι είναι ο Πορτογάλος Ζοζέ Μουρίνιο, γεννηθείς το 1963. Μας αρέσει ή όχι αυτός ο διάολος κυριάρχησε επαγγελματικά. Πήρε το champions league το 2003 με την Πόρτο και καπάκι παίζει πρώτο τραπέζι πίστα.
Αυτά γίνονται μόνο στο άτιμο ποδόσφαιρο. Στο παιχνίδι που ακόμα και εύκολα ή τυχερα κερδίζει ο χειρώτερος. Όπως συμβαίνει να μπουν γκολ πολλά από γκάφες της άμυνας, στο χθεσινό Μάντσεστερ Σίτυ - Τότεναμ 4-3. Έναν αγώνα που από τους άσχετους πανηγυρίστηκε ως μαγικό, σοκαριστικό, θεϊκό, πρωτοφανές. Έναν αγώνα που στην πραγματικότητα διασύρει το champions league, τον είδανε ματσάρα. Την σύγκρουση του αιώνα.
Λέμε, και πράγματι έτσι είναι, ότι σε επίπεδο συμπεριφοράς της εξέδρας, έχει ανέβει το ποδόσφαιρο σε Αγγλία και Ισπανία, και Γερμανία. Επόμενο, διότι στα πρωτάθληματα σ΄αυτές τις χώρες έχει βελτιωθεί η ποιότητα του ποδοσφαιρικού θεάματος. Έτσι πάει. Όσο πιο εμπορική έχει εξελιχθεί η ''παράσταση'' στο γήπεδο, τόσο μειώνεται η διάθεση του οπαδού να εκδηλωθεί αντικοινωνικά, χουλιγκάνικα.
Έλεος. Βοήθεια να ζητήσουμε για να προστατευτεί ο κοσμάκης απ' αυτά τα χαζά που λένε και γράφουν οι επαγγελματίες παοκτσήδες. Αυτοί που τρώνε ψωμί πλασάροντας τα παοκτσήδικα... φρονήματα τους. Αφορμή πήραν σ' αυτή τη φάση τη ''συμμαχία'', λέει, Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού και ΑΕΚ, επειδή ψήφισαν τον ''αντίπαλο'' του εκπρόσωπου του ΠΑΟΚ στην εκλογή νέου προέδρου στη διοργανώτρια του πρωταθλήματος. Έλεος!