Τι κίνητρο μπορεί να αποτελέσει μία αύξηση είκοσι ενός λεπτών στο μεροκάματο ενός νέου; Θα μπορούσε δηλαδή να δουλεύει περισσότερο, θα απέδιδε καλύτερα ή απλώς θα σκεφτόταν «ευτυχώς που βρέθηκαν κάποιοι που αναγνώρισαν την αξία μου»;
Δημόσιος υπάλληλος με καταθέσεις στο εξωτερικό 6 εκ. ευρώ. Γεγονός. Δεν είμαστε εφορία και αδιαφορούμε για το όνομα του φοροκλέπτη. Το ζήτημα δεν είναι προσωπικό, δεν αφορά έναν εργαζόμενο με μισθό 1.500 ευρώ, που έχει πακέτο σε ξένη τράπεζα.
Το σενάριο της Κύπρου, με το οποίο μας φοβέρισαν οι δανειστές, δεν βρίσκεται μόνο στα σχέδια του Ντάισελμπλουμ, αλλά και στο συρτάρι του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και μάλιστα από τον Ιούνιο του 2012.
Άλλος ζητούσε ποσοστό 10 έως 15 τοις εκατό από την αποζημίωση του υπαλλήλου – πελάτη. Άλλος τον πρώτο μισθό σε περίπτωση πρόσληψης ή μονιμοποίησης, ενώ άλλος ένα ποσό εφάπαξ ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης.
Το εξαιρετικά βαρύ κλίμα της τελευταίας εβδομάδας πριν από τη σύγκληση της 8μερούς στις Βρυξέλλες, με τις ευρωπαικές απειλές για γκρέξιτ, την έλλειψη ρευστότητος και το φόβο χρεοκοπίας προκάλεσε πανικό και έντονη απαισιοδοξία στους Έλληνες.
Εκροή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από τις τράπεζες έχει προκαλέσει η δήλωση του Ντάισελμπλουμ για το ενδεχόμενο επιβολής περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων με πιθανό αποκορύφωμα το κούρεμα των καταθέσεων.
Νάτα μας. Μας ψέγει ο ΟΟΣΑ γιατί νομίζετε; Επειδή, λέει, το κράτος αδιαφορεί μπροστά στο φαινόμενο ελληνικές επιχειρήσεις να λαδώνουν κρατικούς αξιωματούχους σε ξένες χώρες για να παίρνουν δουλειές. Και τι παραδείγματα επικαλείται;
«Ουάου». Αυτή τη φορά, η κραυγή δεν προέρχεται από τον Βαρουφάκη, αλλά από τον προκάτοχο του στο υπουργείο Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη. Θα συμφωνείτε ότι έχει κι αυτός το δικαίωμα για ένα «ουάου».
Το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδος φαντάζει απλό αν το δει κανείς με τη ματιά του αρχαίου Έλληνα, που θεωρούσε καθήκον του και τη μεγαλύτερη θυσία προς την πατρίδα του που κινδύνευε... Τι θα έκαναν οι αρχαίοι Αθηναίοι αν ήταν στη θέση μας;
Μόλις το 0,6% των καταθετών στις ελληνικές Τράπεζες έχουν υπόλοιπο άνω των 100.000 ευρώ που είναι το όριο για το κούρεμα των αποταμιεύσεων, όταν και εφόσον αποφασιστεί αυτό. Πολλοί έχουν φροντίσει να σπάσουν τις καταθέσεις τους σε λογαριασμούς κάτω των 100.000 ή, οι περισσότεροι, έχουν βγάλει τα χρήματα τους στο εξωτερικό.