ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΝΑ ΜΗ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ... ΠΟΛΥΕΞΟΔΕΣ ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

 

Γράφει ο Ισαάκ Διαμαντίδης

Πόσο στοιχίζει μία παρέλαση; Ουδείς ξέρει ή μάλλον ουδείς λέει. Πόσον μάλλον ο Σύριζα που πολλές φορές στο παρελθόν είχε ταχθεί κατά των παρελάσεων, μεταξύ άλλων και για οικονομικούς λόγους. Τι κάνουν, λοιπόν, οι επιτελείς του Πενταγώνου για να εμφανίσουν χαμηλότερο το κόστος της παρέλασης της 25ης Μαρτίου;

Δεδομένου ότι τα καύσιμα των αρμάτων, των μηχανοκίνητων μέσων, αλλά ιδιαίτερα αυτά των αεροσκαφών είναι το μεγαλύτερο κονδύλι, εγγράφουν το έξοδο αυτό σ' άλλους κωδικούς. Οι πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών για παράδειγμα θα προσμετρηθούν στις εκπαιδευτικές ώρες των χειριστών και άρα στην εκπαίδευση, όχι στην παρέλαση, αφού σύμφωνα με τους επιτελείς, οι πτήσεις περιλαμβάνουν εξειδικευμένα σενάρια που τους προσδίδουν πολύτιμες εμπειρίες.

Το ίδιο θα συμβεί και με τα μηχανοκίνητα τμήματα, οι χειριστές στα οποία εκπαιδεύονται στην ακρίβεια και στην κίνηση σχηματισμών στους δρόμους. Ο υπολογισμός του κόστους των παρελάσεων είναι ένα ακόμη μνημονιακό μέτρο. Εξ ου και οι περικοπές από τις αρχές του 2010. Στο κόστος των παρελάσεων υπολογίζονται επίσης η απασχόληση 2.000 ένστολων τουλάχιστον επί 15 μέρες, η συντήρηση των μηχανημάτων και τα ανταλλακτικά, αλλά και οι χαμένες εργατοώρες από την εκπαίδευση.

Την περίοδο εκείνη έγινε λόγος για ένα κόστος 3,5 - 5 εκατ. ευρώ ή κατ’ άλλους 10 εκατ. Για το λόγο αυτό, το πρώτο που κόπηκε ήταν οι πτήσεις αεροσκαφών, πολυτέλεια που επανήλθε επί των ημερών, τίνος άλλου, του Δημήτρη Αβραμόπουλου ως ΥΕΘΑ.

Διαβάστε ακόμα:

ΕΛΑ, ΜΩΡΕ, ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ...