ΚΛΕΦΤΗΣ ΜΕ... ΨΥΧΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ

 

Αυτά γίνονται μοναχά στο Χόλυγουντ. Εντάξει σινεμά είναι, θα πεις, μέσα στο έργο η υπερβολή. Να, όμως, που συνέβη το απίθανο, να βουτήξουν μέσα από το μουσείο του Λούβρου, με μέτρα της πιο υψηλής προστασίας, το περισσότερο διάσημο ζωγραφικό πίνακα, του μεγαλύτερου ίσως καλλιτέχνη που πάτησε στη γη, την "Μόνα Λίζα". Γνωστή και ως "Τζοκόντα", του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Η κλοπή έγινε σα σήμερα 21 Αυγούστου, το 1911.

Αν ήταν δυνατόν να συγκεντρωθεί σ' ένα χώρο ό,τι έχει γραφτεί από ειδικούς για τον συγκεκριμένο πίνακα, τότε το υλικό όλο δεν θα χωρούσε ούτε σε 170 αίθουσες βιβλιοθηκών. Το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται στο ποια είναι η αληθινή ταυτότητα της γυναίκας που πόζαρε για να ζωγραφίσει ο μαιτρ την Μόνα Λίζα και το χαμόγελό της, αινιγματικό και μυστηριώδες, αδιόρατο και ανεπαίσθητο.

Εκατοντάδες οι θεωρίες. Ποια είναι η Τζοκόντα; Μια αριστοκράτισσα του Μιλάνου, μια πόρνη, μια κυρία της αυλής, η μητέρα του καλλιτέχνη, ο εραστής του. Μιλάμε για τον ισόθεο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, που δεν ήταν μοναχά ζωγράφος αλλά ένα απίστευτο μυαλό, το πιο δημιουργικό της Αναγέννησης.

Μπαίνεις στην εκκλησία, κάνεις τον σταυρό σου και φιλάς τις εικόνες του Χριστού και της Παναγίας. Ντροπή. Να μην υπάρχει μία αγιογραφία, ένα άγαλμα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, να το προσκυνήσεις. Αυτή είναι η ντροπή. Να μην αναγνωρίζεται Θεός, έστω ισόθεος, η εκτός συγκρίσεως πρώτη καλλιτεχνική, κι όχι μόνον, μεγαλοφυία που γεννήθηκε από καταβολής.

Τον είπαν καλλιτέχνη. Έλα! Επειδή είναι ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός. Και ακόμα τον είπαν πολυσχιδή, διότι ήταν και εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, γεωμέτρης κι ένα σωρό άλλα. Ούτε καλλιτέχνης ήταν, ούτε επιστήμων. Ένας Θεός είναι. Τελειώσαμε. Εκτός και αν περίμενες να εκτιμήίσεις την αξία του αφού πρώτα κάποια αδερφάρα, ένας Πάπας της Ρώμης τον αγιοποιήσει, τον θεοποιήσει. Σε παρακαλώ.

Είναι ατέλειωτα αυτά που στους αιώνες των αιώνων θα λέγονται για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον δημιουργό του “Μυστικού Δείπνου” και της “Μόνα Λίζα”, έναν αθάνατο με βιολογικό τέλος το 1519.

Δράστης της κλοπής ένας φανατικός Ιταλός... πατριώτης που δεν έμεινε στα λόγια, όπως οι ελληνάρες για τα Μάρμαρα της Ακροπόλεως. Ο Ιταλός κατάφερε να κλέψει από το Λούβρο τη "Μόνα Λίζα" και να την επιστρέψει στην "πατρίδα" της, την Ιταλία. Στη συνέχεια, βέβαια, το μέγα έργο τέχνης ξαναστήθηκε στο παρισινό μουσείο.


Διαβάστε ακόμα:

Η ΜΟΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΦΟΥΣΤΑΝΙΑ