ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΡΝΗ, ΗΤΑΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟΥ

 

Άμα δεν έχεις τι να κάνεις, την πέφτεις σε πράγματα που δεν έχουν καμία σημασία. Ο πονηρός, βέβαια, και στο ασήμαντο το πάει στο πολύ σημαντικό, στο πολύ κρίσιμο και στο ότι αλλοίμονο να μη ψάξουμε αν είναι έτσι κι όχι γιουβέτσι. Αναρωτιέται, λοιπόν, το Paris Match εάν ήταν πόρνη η Αφροδίτη της Μήλου. Επειδή το κατέχω το ζήτημα να αποκαλύψω ότι δεν ήταν πόρνη το κορίτσι, άλλο ότι είχε σχέση με πορνεία. Ήταν διευθύντρια μπουρδέλου στην Μύκονο. Ό, τι λέω.

Το θέμα άνοιξε ένας σχεδιαστής μόδας, ο οποίος υποστηρίζει ότι η Αφροδίτη, το περίφημο άγαλμα που βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου, δεν κρατούσε καθρέπτη, αλλά ρόκα ύφανσης. Άρα, μάλλον ήταν πουτάνα, δίχως συζήτηση.

Παρένθεση απαραίτητη, για όσους ενδιαφέρονται, όσους αντιλαμβάνονται την... σοβαρότητα του θέματος. Ένας χωριάτης στη Μήλο το 1820 βρήκε το άγαλμα σε έξι κομμάτια. Το πήραν οι Γάλλοι, το σενιάρανε και σβήσανε το όνομα του γλύπτη για να παραμυθιάζονται ότι το έργο είναι του Πραξιτέλους. Η Αφροδίτη της Μήλου, λοιπόν, δεν έχει το αριστερό της χέρι και δυο αιώνες ψάχνουν τι κρατούσε. Κατέληξαν σ' ένα μήλο ή σε καθρέπτη.

Ρόκα κρατούσε, λέει ο ντηζάινερ, αφού έψαξε το πράμα και με αρχαιολόγο. Μια ρόκα, μάλιστα βαρειά, από βαμμένο ξύλο, και έγνεθε, όπως έκαναν οι πουτάνες όσο περίμεναν τον πελάτη.

Αλήθεια, τι σημασία έχει αν το κορίτσι που χρησιμοποιήθηκε για μοντέλο ήταν καλογριά ή μπουρδελιάρα. Αν ο γλύπτης επέλεξε μια παρθένα για να δείξει την αθωότητα μιας πουτάνας, μιας εταίρας.
Διαβαστε ακομα:

ΣΚΛΗΡΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΡ ΚΑΙ... ΥΠΟΠΤΟΣ GAY