Η «ΑΛΛΑΓΟΥΛΑ» ΚΑΙ Η ...ΑΝΑΓΟΥΛΑ!

 

Ο Συνήγορος του Παιδιού λέει ότι δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για τη χρησιμοποίηση παιδιών σε προεκλογικές διαφημίσεις, τονίζει όμως ότι τίθενται δεοντολογικά ζητήματα. Κανείς δεν τον ακούει. Και επειδή και σ' αυτές τις εκλογές τα κόμματα κατέφυγαν και πάλι στα παιδιά για να συγκινήσουν τους μεγάλους θα σας θυμίσω μια ιστορία για το πρώτο παιδί που έπαιξε ρόλο κράχτη για την άγρα ψήφων.

Εκλογές 1985. Οι υπεύθυνοι της προεκλογικής εκστρατείας του ΠΑΣΟΚ επιστρατεύουν την «Αλλαγούλα», το 6χρονο κοριτσάκι ενός γνωστού του Κώστα Λαλιώτη. Η ξανθομαλλούσα Γιάννα μπήκε αμέσως στο νόημα του ρόλου που έπρεπε να παίξει.

Η πόζα της με το μπουκέτο και το νάζι της στο φακό, τρέλαναν πρασινοφρουρούς και επικοινωνιολόγους. «Ναι στη χαρά της Αλλαγής», έγραφε από κάτω η αφίσα. Είκοσι δύο χρόνια από τότε το 2007 η Γιάννα Βελισσαρίδου, σε συνέντευξη της φώτισε τα γεγονότα από τη δική της σκοπιά. «Σου αλλάζουν τη ζωή», είπε, «χωρίς να σου προσφέρουν απολύτως τίποτε». Θυμόταν τα πάντα από το βράδυ εκείνο στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, που την έστειλαν να φιλήσει τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Η μικρή έτρεξε κοντά του και εκείνος, αφού την πήρε στην αγκαλιά του, τη φίλησε και ενώ ο κόσμος παραληρούσε, την άφησε κάτω. Κάπου εκεί τελείωσε η παράσταση για τη Γιάννα. Το κοριτσάκι δεν ήξερε πια τι να κάνει και βρέθηκε να περιφέρεται μόνο του, πότε πάνω και πότε κάτω. Κάποιοι το είδαν να κλαίει γοερά.

Ο μικρός Νικόλας ή αν θέλετε ο 14χρονος Κωνσταντίνος από το Περιστέρι είναι ο πρωταγωνιστής στο σπότ της Νέας Δημοκρατίας. Παίζει μπάλα καλύτερα από τον πρωθυπουργό και έχει γίνει πασίγνωστος.

Πόσο, όμως βοήθησε τη ΝΔ. Κατά τον Ι. Λούλη, τον παραδοσιακό σύμβουλο του Κ. Καραμανλή «...το μόνο ενδιαφέρον είναι πόσο κακή είναι η στρατηγική της Ν.Δ. αυτή τη φορά», αφού «...δεν ταιριάζει καθόλου με το στυλ του Αντώνη Σαμαρά». Ασφαλώς είναι κάτι που δεν απασχολεί το μικρό που ζει το δικό του success story...

Στο Ιντερνετ η διαφήμιση του Πάνου Καμένου με τον μικρό Αλέξη και το τρενάκι έχει ήδη πάνω από 100.000 «χτυπήματα». Και παρότι τα ειρωνικά σχόλια για τη διαφημιστική αυτή καμπάνια του αρχηγού των ΑΝΕΛ κάνουν θραύση, εκείνο που ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα. Άραγε, η παιδική φατσούλα θα σβήσει τις εντυπώσεις από ιστορίες τύπου Αποστολόπουλου και Χαικάλη.

Διαβάστε ακόμα:

Αρης Βελουχιώτης, ο Πάνος Καμμένος