ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΩΒΡΑΚΟ

 

γράφει ο διονύσης χαριτόπουλος

Tζόγος και προλήψεις πάνε μαζί. Κανόνας. Αν δε σε θέλει η τύχη, κάτι φταίει, κάπου βραχυκυκλώνεται, κάτι την εμποδίζει να σου χαμογελάσει. Όταν ο παίχτης είναι στη χασούρα, ψάχνει το αίτιο παντού, στην κουβέντα που ειπώθηκε, σε ένα κακό μάτι, σε μια άλλη παρουσία, σε αυτόν που συνάντησε καθώς ερχόταν.

Πριν πάνε για τζόγο οι βαρεμένοι παίχτες κάνουν μια προετοιμασία εξαγνισμού. Να εξευμενίσουν τη ρέντα και την γκαντεμιά που συγκρούονται πάνω από το παιχνίδι. Οι περισσότεροι πλένονται, ξυρίζονται, φοράνε καθαρά εσώρουχα, σιδερωμένο πουκάμισο, σαν να βγαίνουν ραντεβού με γκόμενα. Ένας γνωστός μου ζαράκιας είχε συνδέσει την καλή του τύχη με καινούργιο σώβρακο. Τα αγόραζε πάκα, να πρωτοφοράει κάποιο όταν πήγαινε να παίξει.

Πριν πολύ καιρό, έχουμε πλακωθεί στην πόκα. Ματς φιλικό, χωρίς οικονομικό ενδιαφέρον πέραν της καζούρας. Αλλά παίχτες όλοι με τζογαδόρικη διαδρομή. Τέσσερις φίλοι παίζουμε στο σπίτι τού ενός. Σημασία δεν έχουν τα λεφτά που είναι ασήμαντα αλλά η πρόγκα μεταξύ μας.

Ο πεθερός του φίλου μας δεν έχει ύπνο. Μας ρώτησε πολύ ευγενικά αν μπορεί να παρακολουθεί το παιχνίδι. Η κόρη του προσπάθησε να τον αποτρέψει γιατί μας ξέρει αλλά αυτός επέμεινε. Πήρε μια καρέκλα και κάθισε πλάι στον γαμπρό του. Αυτός δεν σταύρωσε χαρτί. Ούτε ένα λοζέ δεν έπιασε. Σε λίγο παρακάλεσε πολύ ευγενικά τον πεθερό του, να μην κοιτάει τα φύλλα του. Ο άνθρωπος τα μάζεψε και πήγε για ύπνο.

Η γκαντεμιά του φίλου μας συνεχιζόταν. Πήρε την καρέκλα που καθόταν προηγουμένως ο πεθερός του λες κι ήταν μαγαρισμένη και την έβαλε πλάι σε άλλον. Στο πρώτο στρίμωγμα εκείνου που είχε την καρέκλα δίπλα του, την πήρε και την έβαλε πλάι στον τρίτο της παρέας. Με τη σειρά του αυτός, μόλις έχασε ένα κόλπο, την έβαλε κοντά στον τέταρτο. Εκείνου δεν του έκατσε μια μπλόφα, παίρνει την καρέκλα και την βγάζει στον κήπο του σπιτιού.

Η καρέκλα έμεινε εκεί ως το πρωί, σαν περίεργο σύμβολο γκαντεμιάς.
ΠΗΓΗ: http://www.lifo.gr

Ο Διονύσης Χαριτόπουλος είναι συγγραφέας. Γεννήθηκε το 1947 στον Πειραιά όπου από μικρή ηλικία έκανε διάφορες χειρωνακτικές δουλειές στο Λιμάνι και στα γύρω μηχανουργεία. Eγκατέλειψε νωρίς δύο απόπειρες σπουδών στην Αθήνα και στο Λονδίνο και δούλεψε στη διαφήμιση μέχρι το 1990. Γνωστότερα έργα του: "Δανεικιά γραβάτα", "525 τάγμα πεζικού", "Τα παιδιά της Χελιδόνας", "Άρης, ο αρχηγός των ατάκτων", "Εκ Πειραιώς ''.


Διαβάστε ακόμα:

Η ΛΕΥΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ ΤΟΥ ΒΑΡΔΗ