Περίεργο. Και πολύ ελληνικό. Να πιάνουν δουλειά οι πανηγυριτζήδες με την ΑΕΚ. Με την πρόκριση της στους ομίλους του champions league. Μοιάζει με το επίσης αδικαιολόγητο πανηγύρι της Ελλάδος γιατί, λέει, βγήκε από τα μνημόνια.
Βαρέθηκα να το ακούω. Να το διαβάζω. Να το λένε. Να το ξαναλένε. Ότι η ΑΕΚ έφτασε στ’ αστέρια. Ας το δεχτώ, ότι πράγματι πέταξε, γιατί την σήκωσε υψηλά ο δυνατός άνεμος. Ένας ανεμοστρόβιλος. Τυφώνας σκέτος και την έστειλε στον ουρανό, τόσο υψηλά που κάνει πλέον παρέα μ’ αστέρια. Πως γυρίζει πίσω, όμως;
Ο Ολυμπιακός, λέει, έχει παραρτήματα. Το λέγανε οι παναθηναϊκοί, οι πρώτοι διδάξαντες. Για όσους θυμούνται η παραρτηματοποίηση άλλων ομάδων, όχι μόνον του ΟΦΗ, είχε πάρει το όνομα «Βαρδινογιαννισμός». Ο αποδυτηριάκιας είναι υπέρ των παραρτημάτων, για να μπούμε κατ’ ευθείαν στο θέμα.
Η ομάδα παίζει μετά από δύο μήνες στο Βόλο, εκτός έδρας. Αναφέρω συγκεκριμένη και αληθινή ιστορία. Ο γάτος πρόεδρος της ομάδας δεν αφήνει τη δουλειά παραμονές του αγώνα. Από ενωρίς κάνει τα κουμάντα του, να δει πώς θα πάρει το παιχνίδι. Όπως πριν καν ξεκινήσει το πρωτάθλημα, έχει ήδη αρχίσει τις «κινήσεις» του. Ανάλογα, βέβαια, με την τσέπη του.
Επειδή πέφτει πολύ μελάνι με την αναδιάρθρωση των κατηγοριών στο πρωτάθλημα. Αυτά γίνονται μονάχα στην Ελλάδα. Κάθε λίγο και λιγάκι, και πάντα με προχειρότητα, αλλάζουν νόμους και κανονισμούς στο πρωτάθλημα, στην παιδεία, στην υγεία, σε κάθε τομέα. Με στόχο να αποφύγουν την αναγκαία τομή, να μην κάνουν αλλαγή ουσίας.
Απόψε Τρίτη προκρίνεται η ΑΕΚ. Τίποτα δεν είναι σίγουρο, όταν αναφέρεται κανείς στο ποδόσφαιρο. Μια κακή νύχτα, μια καντεμιά, δεν το ‘χει σε τίποτα το πράμα να στραβώσει και να πάει στράφι το 2-1 εκτός στην Βουδαπέστη.
Ένα ακόμα πρωτάθλημα θα 'ναι κι αυτό όπως το γουστάρει η ψυχούλα τους. Λες και το 'χουνε παραγγελιά. Ένα πρωτάθλημα που θα τους βοηθήσει να βγάλουνε προς τα έξω, να μην τα κρατάνε μέσα μας, τα μπινελίκια. Να ικανοποιήσουνε τη βαθειά ανάγκη να βρίσουνε, όχι απλά να σχολιάσουνε, να ειρωνευτούνε. Αυτή είναι η μεγάλη και η ουσιαστική προσφορά του πρωταθλήματος ειδικά στην Ελλάδα στην αλητεία της εξέδρας. Τι άλλο;
Ποιος μαλάκας πάει στο σινεμά όταν ξέρει ότι το έργο είναι κάγκελο. Ότι θα τον κρεμάσει. Στη μάπα ταινία εισιτήριο δεν κόβει ούτε η γκόμενα που είναι καψούρα με τον πρωταγωνιστή.
Ο γιος του Σαββίδη, του γνωστού Ιβαν, πρώτος- πρώτος το λίθο της πρόκλησης βαλέτω, πριν καλά καλά ξεκινήσει το πρωτάθλημα. '''Οποια ομάδα δεν θέλει να αγωνιστεί στην Τούμπα, να ειδοποιήσει...'' είπε και ελάλησε το ιβανάκι. Και ουδείς του τράβηξε το αυτί, να τον βάλει στη θέση του. Ουδείς από ΕΠΟ, από διοργανώτρια, από ΜΜΕ, από υπουργείο. Ποιος να τα βάλει με τον μπαμπά του;
Η Ξάνθη έχει κάνει ζημιές στον Παναθηναϊκό, ακόμα και μέσα στη Λεωφόρο. Στον κανονικό Παναθηναϊκό. Και χθες, πρεμιέρα του πρωταθλήματος η Ξάνθη αποδείχτηκε το λαχείο συντακτών για τον Παναθηναϊκό του Αλαφούζου και τον Παϊρόζ. Μόνον με την Ξάνθη στα σίγουρα αυτός ο Παναθηναϊκός θα έφτανε στη νίκη, μάλιστα εκτός έδρας.