Πριν από πέντε χρόνια ο Παναθηναϊκός με παικταράδες, Κατσουράνης, Λέτο, Χριστοδουλόπουλος, Ζέκα και σία, έμεινε 37 β. πίσω από τον πρωταθλητή Ολυμπιακό. Στην έκτη θέση, με 40 β. Στο πρωτάθλημα που ξεκινάει σήμερα η ομάδα του Αλαφούζου αν ξαναβρεθεί με τόσο μεγάλη διαφορά, τότε θα είναι θαύμα να πάρει την 6η θέση. Με ποιους;
Το παιχνίδι είναι στο 1 – 0, όχι στο 2 – 0 και στο 3 – 1. Κι όμως ο ΠΑΟΚ στο τελευταίο τέταρτο το αφήνει στην… τύχη του. Παραδίδει το… αποτέλεσμα στη διάθεση του αντιπάλου. Μέσα στην Τούμπα. Γιατί;
Η γνωστή ΑΕΚ. Εμφανίστηκε στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος με χαμηλούς τόνους και με τη σιγουριά της νίκης. Καμιά ''επίδειξη'' ανωτερώτητας, καμιά ανησυχία για το αποτέλεσμα. Και με αλλαγές, με απουσίες σκοπιμότητας εν όψει της ρεβάνς με την Βίντι, μεθαύριο Τρίτη.
Ξεκινούν τα ματσάκια του πρωταθλήματος. Του καινούργιου πρωταθλήματος, που όμως είναι τόσο παλιό και πραγματικά μυρίζει ναφθαλίνη. Τη γραφική, τη μίζερη, την ανθυγιεινή, την αντιαισθητική εικόνα της κοινωνίας μας την καθρεφτίζει και το εγχώριο πρωτάθλημα που από σήμερα Σάββατο έχει πρεμιέρα.
Κάποτε μιλούσαν για την Παράγκα. Για τη συμμορία των διαιτητών, κατά τον αποδυτηριάκια «πεζοναυτών», που σφύριζαν κατ’ εντολήν και για λογαριασμό των πελατών του παραγκάρχη. Των ομάδων, δηλαδή, που έκαναν ετήσιο συμβόλαιο προκειμένου να εξασφαλίσουν την προστασία από τα κοράκια.
Έπτά στις 16.Από τότε που καθιερώθηκε πρωτάθλημα με «μόνιμες» ομάδες, για πρώτη φορά το 1959, στις 16 ομάδες σήμερα της λεγόμενης δίχως... έπαρση super league υπάρχουν επτά ΠΑΕ. Κατά αλφαβητική σειρά είναι η ΑΕΚ, ο Απόλλων, ο Άρης, ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός, ο Πανιώνιος. και ο ΠΑΟΚ.
Το κορόιδο μασάει τις μπαρούφες του Γιώργου Δώνη, προπονητή του Παναθηναϊκού. Ότι επέστρεψα στην ομάδα της καρδιάς μου, να είμαστε όλοι ενωμένοι, κάτι τέτοια περίεργα. Λόγια αταίριαστα για επαγγελματία. Ακόμα κι αν ο κώουτς πιστεύει αυτές τις πολυμεταχειρισμένες μπούρδες, εύκολα να θεωρήσει κάποιος ότι ο κύριος κάνει την πλάκα του.
Κτίστηκε ο νέος Ολυμπιακός. Τι άλλο θα ακούσουμε. Πάτησε κι αυτήν την Μπέρνλυ η ομάδα και ο καθένας ό,τι θέλει, ό,τι πουλάει, λέει. Νέος Ολυμπιακός διότι αρκεί που στο λιμάνι ξεφόρτωσε νέα καραβιά από νέους παικταράδες. Αν, όμως, ο νέος Ολυμπιακός έχανε από κάποιον σοβαρό αντίπαλο, μ’ αυτούς που έπαιξαν ή με άλλους της ίδιας φρέσκιας καραβιάς, ποιος πονηρός θα τολμούσε να μιλήσει ότι ολοκληρώθηκε το… κτίσιμο; Όλοι θα έλεγαν πως ακόμα είναι ενωρίς, πως η ομάδα τώρα κτίζεται.
Δεν το έχω ξαναδεί, χωρίς υπερβολή. Συνέβη στο χθεσινό παιχνίδι Ολυμπιακός- Μπέρνλυ, όταν η ελληνική ομάδα προηγείται 1 – 0. Το κοράκι κάνει το κορόιδο σε πέναλτυ σε βάρος της αγγλικής ομάδας και μετά από τρία λεπτά δίνει ανύπαρκτο πέναλτυ υπέρ της Μπέρνλυ. Απίστευτο. Σ’ αυτή την περίπτωση, τι κάνουν οι ποδοσφαιριστές, προπονητής, άνθρωποι του πάγκου, ο πρόεδρος της ομάδος; Τίποτα. Αυτό κάνουν. Τίποτα.
Είναι αδύνατον ο Παναθηναϊκός στο καινούργιο πρωτάθλημα να πάει καλύτερα. Ποδόσφαιρο είναι, μέσα το στοιχείο της έκπληξης, όμως δεν αναφερόμαστε σ’ ένα παιχνίδι, ούτε σε μια διπλή αναμέτρηση. Μιλάμε για το πρωτάθλημα, για μια σειρά 30 αγώνων.