Να και οι πρώτες ενδοκυβερνητικές τριβές. Αφορούν το 67% που ο Γ.Βαρουφάκης έδωσε ως ποσοστό αποδοχής του ισχύοντος μνημονίου από την ελληνική κυβέρνηση. Τώρα πως βγαίνει αυτό το 67% που δεν είναι ούτε 65% ούτε 70% μόνο ένας θεός ξέρει.
Καμία υπαναχώρηση από τα μέτρα που έχουν θεσπιστεί σε τομείς όπως ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός, η φορολόγηση, η διαχείριση των δημοσιονομικών, οι ιδιωτικοποιήσεις, οι συντάξεις, η παιδεία και η καταπολέμηση της διαφθοράς.
Και ο Στέφανος Μάνος ψηφίζει Βαρουφάκη. Μονοκούκι. Προτείνει, μάλιστα να οριστεί αποκλειστικά υπεύθυνος των διαπραγματεύσεων, καθώς οι θέσεις του και όχι το στυλ του, όπως εξηγεί σε άρθρο του, μπορούν να αποτελέσουν τη βάση μιάς συμφωνίας.
Μάχη με τον χρόνο δίνει η κυβέρνηση, προκειμένου να εξευρεθεί μία φόρμουλα - βάση συνεννόησης με την Ευρώπη, μετά τις επαφές Τσίπρα και Βαρουφάκη στις ευρωπαικές πρωτεύουσες.
Τελικά και στο θέμα του Γιάννη Στουρνάρα η κυβέρνηση κάνει πίσω. Έμαθα ότι ο πρωθυπουργός δεν είναι διατεθειμένος να ανοίξει άλλο ένα μέτωπο με τον Ντράγκι, ωθώντας σε παραίτηση τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.
Η λέξη δραχμή παράγεται από το ρήμα δράττω. Δράττω σημαίνει αρπάζω. Το έτος 2000, με το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου, έγινε μία από τις πιο μεγάλες αρπαγές δραχμών από την τσέπη του Έλληνα.
Τη δεύτερη και μεγαλύτερη κωλοτούμπα της έκανε τη Δευτέρα η κυβέρνηση διακηρύσσοντας δια στόματος Βαρουφάκη ότι αποσύρει το αίτημα της για διαγραφή του χρέους που ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της πολιτικής της, αλλά και της προεκλογικής τακτικής της.
Πιθανή έξοδος της Ελλάδος από το ευρώ θα οδηγούσε σε κατάρρευση της ευρωζώνης, ενώ πιθανή επιστροφή στη δραχμή, χωρίς να έχει προηγηθεί κατάργηση του ευρώ, θα είχε ανυπολόγιστο και ειδεχθέστατο ανθρώπινο κόστος.
Αν δεν ξαναρχίσει να λειτουργεί η φουφού του καστανά στην οδό Σοφοκλέους, κανείς στην κεντρική αγορά της Αθήνας δεν θα πειστεί ότι πέρασε η κρίση. Ήταν μία από τις εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, που πέρασαν στην ιστορία.
Διάβασα το ρεπορτάζ του Ισαάκ Διαμαντίδη, με τίτλο “Πού το πάει ο Τσίπρας με τα λεφτά”, κατηγορία Χρήμα στο site. Φοβερά πράγματα. Σύμφωνα, λοιπόν, με το καταστατικό του Σύριζα οι βουλευτές καταθέτουν το 50% των αποδοχών τους στο ταμείο του κόμματος.