ΤΟ ΕΦΗΒΑΙΟΝ ΤΩΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ

 

Γράφει ο ΣΤΗΒΕΝ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Σύσσωμος η επιστημονική κοινότης, και ουχί μόνο αυτή αφού και οι ποιμένες της Πίνδου έχουν ενδιαφέρον, παρακολουθεί την ανασκαφή που συντελείται στην Αμφίπολη. Σε αυτήν την πόλη, που όπως και να το κάνεις, ψιλοπαραξενεύεσαι από το όνομα της. Τι θα πει «αμφί»; Ρε μπας και γινόταν τίποτα εκεί ομαδικώς; Τέλος πάντων, το ξεπερνάω αυτό για να μην χαλάσω την δουλειά και στους μεσίτες, που έχουν εκτοξεύσει τις τιμές των οικοπέδων στα ύψη. Κατανοώ οτι κάθε νοήμων πλούσιος, θάθελε μια βίλα δίπλα σε τάφο. Καθησύχασα τον δήμαρχο Ζωγράφου, οτι τα ΕΝΦΙΑ θα μείνουν σταθερά, αφού δεν υπάρχουν αρχαίοι τάφοι εκεί.

Όμως η σκαπάνη, προχωράει με σωστό βηματισμό και σε κάθε λάκτισμα του εδάφους, πετάγεται και κάποιος που έχει αποστηθίσει καμιά δεκαριά τόνους αρχαιολογίας, και πετάει και την γνώμη του, για να μην πω και τίποτε άλλο. Άλλος λέει οτι ο τάφος είναι ελληνικός, άλλος ρωμαϊκός κι άλλος μακεδονικός. Μόνο στον τάφο συμφωνούν κι όπως και να το κάμνεις, κάτι είναι κι αυτό. Κάπου βοήθησε η αποστήθιση και δεν είπαν οτι ήταν αρχαία ντισκοτέκ.

Τι να κάνω κι εγώ λοιπόν; Πιάνω και με τα δυό χέρια τα εργαλεία μου, η αγωνία πάντα μου προκαλούσε στύση, και παρακολουθώ. Και δεν καταλαβαίνω γιατί το υπουργείο πολιτισμού, δεν εφαρμόζει στην Αμφίπολη, την ιδέα του Μελισσανίδη περί παρακολούθησης σε live streaming του χτισίματος της Αγιάς Σοφιάς στην Φιλαδέλεφεια. Ναι σύντροφοι. Γιατί να μην παρακολουθούμε την σύληση του αρχαίου τάφου, που sic λέγεται ανασκαφή, σε ζωντανή μετάδοση; Και κατ” αυτόν τον τρόπο να μπορεί το νοήμον ελληνικό κοινό να σχηματίζει αμέσως την άποψη του και να μην γίνεται έρμαιο υπερβολικής πληροφόρησης εκ μέρους των συμφερόντων που εκμεταλλεύονται τον τάφο δια ίδιον πλουτισμόν.

Φαντάζεστε τις εικόνες; Mundial τάφου. Στα καφενεία της επικράτειας, την ώρα της πρέφας, όλοι θα ρίχνανε ζωντανές ματιές στην τηλεόραση και ειδικά στο κανάλι της βουλής, που θα είχε κατ” αποκλειστικότητα την εικόνα της ανασκαφής. Στα μαγαζιά στοιχηματισμού και σε on line betting, ο Μελισσανίδης θα ανεβοκατέβαζε τις αποδόσεις του κουπονιού για το σε ποιόν ανήκει ο τάφος προσωπικώς. Το βράδυ στα μπουζουκάδικα, θα υπήρχε πεντάλεπτον ενημέρωσης εκ μέρους της παλιάς γλάστρας, που σήμερα ελλείψει φωνών έχει γίνει πρώτη φίρμα κορμί. Και πλήθος άλλων παραδειγμάτων, που δεν τα αναφέρω καθότι το κείμενον θα γινόταν ιδιαίτερα μακροσκελές και θα “χάν πρόβλημα κύρια οι Λακεδαιμόνιοι.

Αυτό λοιπόν το οποίο καλούμαι να αποκαλύψω είναι η απορία που αυτήν την στιγμή μαστίζει τους άοκνους αρχαιολόγους : Ναι αγαπητοί κι αγαπητές. Στον τρίτο θάλαμο, καθώς και στο σημείο που κανονικά κείτεται το εφηβαίον των καρυάτιδων, βρέθηκε αποξηραμένο χόρτο, βαρέος πρασίνου χρώματος χόρτου. Σας μιλάω οτι είχαν παγώσει όλοι. Διότι η πρώτη σκέψη των επιστημόνων, ήταν οτι επρόκειτο για αρχαίο χασίς από την Μεσοποταμία, το οποίο το είχαν βάλει εκεί οι συγγενείς του νεκρού, που πίστευαν οτι στην μεταθανάτια ζωή, ο νεκρός σηκώνεται και μη έχοντας lap top διαθέσιμο, πάει και βγάζει γούστα.

Όμως σήμερα τα πάντα έχουν ησυχάσει, κι αυτό φέρνω στο φως της δημοσιότητας. Το χόρτο ήταν απλό σπανάκι. Μου το αποκάλυψε τηλεφωνικώς η υπουργός πολιτισμού, με την οποίαν τυγχάνω συναπόφοιτος κι άρα με εμπιστεύεται στο να κρατάω μυστικά. Εκείνης της το είχε πει προηγουμένως η καθηγήτρια άνευ χαρτοφυλακίου, έγκριτος κυρία Παναγιωταρέα. Σαν να λέμε μπουγάτσα χωρίς κρέμα.

Κι άρα, ρώτησα με τεράστιο προσωπικό νεοελληνικό ενδιαφέρον; Σε ποιόν ανήκει ο τάφος; Κι έλαβα την απάντηση. Ο τάφος δεν είναι προσωπικός. Είναι οικογενειακός. Ανήκει στον Ποπάϋ και στην σύντροφο του, Όλιβ Όιλ. Εξ ου και το σπανάκι, που προσπαθούν να ταυτοποιήσουν επιστήμονες της Γεωπονικής σχολής, αν είναι από την Δράμα ή την Ορεστιάδα. Σκοπιανοί βέβαια διεκδικούν το προϊόν, αλλά χέστους αυτούς. Εμείς παραμένουμε στην αποκάλυψη καθώς και σε άλλη ιδέα: Να στηθεί κερκίδα φιλάθλων περί τον τάφο και μόλις εξέρχεται κάποιος ανασκαφεύς από την τρύπα κι ανακοινώνει κάτι για το εύρημα που κρατάει, να πετάγεται σύσσωμο το πλήθος και να ανακράζει : ΕΤΣΙ ΜΩΡΗ ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ. ΓΑΜΑ ΤΟΥΣ ΤΗ ΜΑΝΑ ΡΕ ΔΙΚΕΦΑΛΕ.

Το κειμενο αναρτήθηκε στο blog του ΣΤΗΒΕΝ ΑΒΡΑΜΙΔΗ «το φως του φεγγαριου και η σκια του ηλιου».

Διαβάστε ακόμα:

Αλητών ονόματα στην Ιστορία της Ακροπόλεως