ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΤΕΛΕΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΑΣ

 

Το 1901 ανακαλύφθηκε κάπου στο σημερινό Ιράν ο Κώδικας Χαμουραμπί, που βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου. Είναι η πρώτη στην Ιστορία, σχεδόν πληρέστατη για τις ανάγκες της εποχής της, 17ο αιώνα πριν τον Χριστό, Συλλογή Νόμων, που αφορούν ανθρώπινες σχέσεις. Αυτός είναι ο περίφημος Κώδικας του αυτοκράτορα της Βαβυλωνίας, με τους 282 συγκεκριμένους νόμους, για το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, τι προβλέπεται γι' αυτό και για εκείνο. Και ποιές είναι οι ποινές σε κάθε περίπτωση.

Ανοίγει κάποιος ουζάδικο, κωλάδικο, πρακτορείο ΟΠΑΠ, χαμάμ, ιατρείο, γραφείο ενοικιάσεως αυτοκινήτων, έχει την αντιπροσωπεία της Coca-Cola, της Vodafone, οτιδήποτε καλύπτεται η νόμιμη λειτουργία του με τον Κώδικα Χαμουραμπί.

Για παράδειγμα. Αν συλληφθεί ληστής την ώρα της ληστείας και έχει ήδη ανοίξει μια τρύπα στον τοίχο για να μπουκάρει στην ξένη περιουσία, ποια είναι η τιμωρία; Θα κτιστεί ο τοίχος αφού στην «τρύπα» θα τοποθετηθεί ζωντανός ο ένοχος.

Άλλο. Αν ένας άνδρας κόψει το αυτί σκλάβας του, τότε η πρώτη και η δεύτερη σύζυγος του αφέντη θα... κόψουν την καλημέρα στην δούλα με το... κομμένο αυτί. Η Νο 3 γυναίκα του κυρίου έχει το ελεύθερο να μιλάει στην γυναίκα με το ένα αυτί.

Άλλο. Στην εποχή του Χαμουραμπί, που πέθανε σα σήμερα 16 Ιουνίου, το 1686, οι πόρνες ήταν ιέρειες. Αν κάποια ιερή πόρνη αρνούνταν, φυσικά επί πληρωμή, να ξαπλώνει με άνδρα, τότε η τιμωρία της ήταν να ξαπλώσει με βόδι στο κέντρο της πλατείας.

Άλλο. Δύο βοϊδάμαξες συναντιώνται σε σταυροδρόμι. Προτεραιότητα έχει εκείνη που έρχεται από δεξιά.

Άλλο. Άνδρας βίασε αλλουνού σκλάβα. Θα πληρώσει στον αφέντη της ένα χρυσό νόμισμα και ένα ζευγάρι καινούργια σεντόνια.

Άλλο. Παλουκώνεται ο βασιλικός ιατρός που θα συστήσει δίαιτα στον ηγεμόνα.

Άλλο. Αν γιος αρνηθεί τον πατέρα του, η ποινή είναι να στραγγαλιστεί. Ο γιος.

«Είμαι ο τέλειος βασιληάς» αποφάσισε ο Χαμουραμπί, ο πρώτος νομοθέτης στην ανθρώπινη Ιστορία, που έκανε αρκετούς πολέμους. Ο εβραϊκός Μωσαϊκός νόμος ειναι υστερώτερος.

«Κατέγραψα τις πολύτιμες λέξεις μου για να μην αδικεί ο δυνατός τον αδύνατο, για να βρίσκουν το δίκαιό τους οι χήρες και τα ορφανά».

Δεν κτίζεται εξουσία από καταβολής, εάν ο εξουσιαστής δεν ποντάρει στην αγάπη των φτωχών, των αδύναμων. Μόνο έτσι, δηλαδή σε καθεστώς νομιμότητας, ξεχωρίζουν οι ισχυροί.

Διαβάστε ακόμα:

Παίρνεις από πίσω την κυρία πόρνη