ΕΙΧΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΠΟΝΕΣΕΙ ΚΑΙ... ΕΡΩΤΕΥΘΗΚΕ!

 

Την είδε στο θέατρο, να παίζει στη σκηνή έργο του Σαίξπηρ και την ερωτεύθηκε μεμιάς. Κι αν δεν ήταν έρωτας αυτός, ήταν πόθος καυτός, επιθυμία αθεράπευτη. Ίσως όχι τόσο για το ίδιο το αντικείμενο της ερωτικής λατρείας του, την Ιρλανδέζα ηθοποιό Χαριέτ Σμίθσον (φώτο), όσο για την ανάγκη του να... πονέσει. Πώς να ξέρεις! Καλλιτέχνης είναι, ψυχή καλλιτεχνική και, όχι απαραίτητα συνειδητά, διψάει να ταπεινωθεί, να αγνοηθεί, να εισπράξει την άρνηση, να βιώσει την απογοήτευση, τη μελαγχολία. Αν δεν τα βιώσει όλα αυτά, πώς αλλοιώς θα εμπνευστεί για να δημιουργήσει;

Την φλερτάρει, την πολιορκεί αλλά η Εριέτα τον αποκρούει αποφασιστικά. Της στέλνει επιστολές φλογερές και παθιασμένες, την ζηλεύει, εκείνη τίποτα. Γράφει στα 27 του χρόνια το πιο σπουδαίο του έργο, την «Φανταστική Συμφωνία», ο μεγαλύτερος, ο πιο γνήσιος εκπρόσωπος του γαλλικού ρομαντισμού, ο Hector Louis Berlioz, που γεννήθηκε το 1803, σα σήμερα 11 Δεκεμβρίου.

Εγκαταλείπει το Παρίσι και την Εριέτα Σμιθσον, αφού δεν κατάφερε να την κατακτήσει και φεύγει στην Ιταλία. Μετά από έξι χρόνια συναντά την Ιρλανδή, και παντρεύονται. Νέο υλικό συναισθηματικής ποικιλίας του προσφέρει ο γάμος με την σύζυγο του, που είναι ζηλιάρα και καταλήγει αλκοολική και πεθαίνει παράλυτη από το ποτό. Μετά ο μαέστρος παντρεύτηκε την Ισπανίδα υψίφωνο Μαρία Ρετσιο.
Οι καλλιτέχνες δεν αντλούν υλικό για τις δημιουργίες τους μονάχα από την προσωπική δεξαμενή της ζωής τους. Έτσι και ο Έκτωρ Μπερλιόζ επηρεάστηκε από τον Γκαίτε, τον Ουγκώ, τον Μπετόβεν και, βέβαια, τον Σαίξπηρ. Η Αρχαία Ελλάδα, η ελληνική μυθολογία ήταν ένας απέραντος κήπος με μυρουδιές και καρπούς χρήσιμους για τη μουσική του Μπερλιόζ.
Στην όπερα «Τρώες» βάζει τις Τρωαδίτισσες να αυτοκτονούν όπως οι Ελληνίδες στο Ζάλογγο για να μην πέσουν στα χέρια των εισβολέων στο ομηρικό Ίλιον Ελλήνων.
Ο γιος γιατρού Έκτωρ υπέκυψε στην επιθυμία του πατέρα του να σπουδάσει ιατρική. Ο δρόμος του, όμως, τον οδήγησε στο Ωδείο του Παρισιού και ο πατέρας του έκοψε το επίδομα σπουδών. Ο μαέστρος αναγνωρίστηκε πολύ μεγάλος μουσικός εκατό χρόνια μετά το θάνατό του. Πέθανε Μάρτιο του 1869 στα 69 του, αφού για τρεις μήνες βρισκόταν σε λήθαργο.
Διαβαστε ακομα:

ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΨΑΞΑΝ ΠΟΤΕ ΤΑ ΛΑΓΩΝΙΚΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ