ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ Ο ΤΕΝΤΥΜΠΟΥΣΜΟΣ

 

Αρχές της δεκαετίας του '60 ψηφίστηκε στην Ελλάδα ο περιλάλητος νόμος 4.000, περί τεντυμποϋσμού. Στην μεταπολεμική Ελλάδα είχαν ήδη αρχίσει να εκδηλώνονται από ανήλικους συμπεριφορές αντικοινωνικές, χουλιγκάνικες, πολύ πριν εμφανιστεί στα γήπεδα το φαινόμενο της οργανωμένης οπαδικής αλητείας. Όσους συνελάμβαναν π.χ. διότι έριξαν γιαούρτι στον καθηγητή του γυμνασίου, επιτόπου τους κούρευαν και τους διαπόμπευαν με μια πινακίδα κρεμασμένη στο λαιμό «Είμαι τεντυμπόυς».

Πριν από μισό αιώνα και βαλε, όταν πια έχει επιβληθεί οριστικά η κομουνιστική επανάσταση στην Κίνα, με ηγέτη τον «Μέγα Τιμονιέρη» Μάο Τσε Τουνγκ, ξεκινάει η περιβόητη Πολιτιστική Επανάσταση. Το καθεστώς οργανώνει τους νεολαίους, ακόμα και 14χρονους, φτιάχνει τους «ερυθροφρουρούς» να γκρεμίσουν το παλιό, αλλά και να βάλουν στο σωστό δρόμο τον κομουνισμό. Στόχοι υψηλοί, γι' αυτό επιδίδονται σ' ένα ατελείωτο και μεγάλης κλίμακας όργιο βανδαλισμού. Καταστρέφουν κάθε έργο τέχνης, κάθε μνημείο.

Ο Μάο είπε «πολιτιστική» την ''προλεταριακή'' του επανάσταση το 1966 και, για να ξεριζώσει κάθε σπέρμα της πρώην μπουρζουαζίας, έδωσε το σύνθημα να τσακιστεί καθετί που εκφράζει παράδοση πνευματική, να κυνηγηθούν τα γράμματα και οι τέχνες. Προηγήθηκε, λοιπόν, του πολύ μετέπειτα ισλαμικού τύπου... πολιτιστικού τζιχαντισμού ο άθεος κουλτουρέ κομουνιστικός όλεθρος ενάντια στη διανόηση της παρακμής.

«Είστε η λευκή σελίδα της Ιστορίας. Ο κόσμος σας ανήκει. Εσείς θα κτίσετε τον αληθινό κομουνισμό...». Αυτές τις παπαριές έλεγε ο Μάο Τσε Τουνγκ, ο οποίος πρώτα απ' όλα, πάνω
απ' όλα, ήθελε να διασφαλίσει την προσωπική του εξουσία στο κόμμα. Οι «ερυθροφρουροί» φορούσαν κόκκινα περιβραχιόνια διότι ήταν οι γνήσιοι «κόκκινοι» κομουνιστές, μιλάμε τώρα για πιτσιρικαρία, για νεολαία..., κι άρχισαν τις σφαγές. Τα πρεζόνια στη φανατίλα κατέστρεφαν με λύσσα, ό,τι θύμιζε παλιό και διαπόμπευαν καθηγητές, συγγραφείς, ποιητές, στοχαστές.

Εκατομμύρια(!) ανθρώπους σκότωσαν οι ερυθροφρουροί, ανενόχλητοι από αστυνομία και στρατό, των οποίων οι αξιωματικοί είχαν την εντολή του Μάο να αφήσουν τα ''παιδιά'' να ολοκληρώσουν το έργο τους. Το «Μεγάλο Άλμα προς τα Εμπρός», έτσι το είχαν βαπτίσει. Μέχρι που ήρθε ο καιρός και ο ίδιος ο Μάο τα χρειάστηκε από την ασυδοσία των «ερυθροφρουρών». Και επειδή φοβήθηκε μήπως στραφούν εναντίον του, έστειλε σε καταναγκαστικές αγροτικές εργασίες 5 εκατομμύρια ερυθροφρουρους.

Κανένας πούστης όσο ταλαντούχος κι αν είναι, ο πιο χαρισματικός, ο πιο γοητευτικός λαοπλάνος, δεν μετράει τελικά απέναντι στις φυσικές δυνάμεις της Ιστορίας. Στις ιστορικές αναγκαιότητες. Το 1969, ο Μάο γνωστοποίησε την απόφαση του κομματικού Συνεδρίου, ότι... έληξε η πολιτιστική επανάσταση, αφού αυτή πέτυχε θριαμβευτικά. Μαλακίες. Ο μέγας αρχηγός δεν είχε τον έλεγχο της κατάστασης. Τα όργια των ερυθροφρουρών στο όνομα της Πολιτιστικής Επανάστασης συνεχίστηκαν μέχρι το 1976, τότε ψόφησε ο Μάο.

Εδώ στην Ελλάδα το φιλομαοϊκό κομουνιστικό κόμμα διασπάστηκε διότι άλλοι φοιτητές ήταν με τον Μάο κι άλλοι με την... σύζυγό του, στο όνομα Τσιαγκ Τσιγκ η κυρία. Η οποία διαφώνησε με τον αρχηγό και με τέσσερις αρχιστελεχάρες των ερυθροφρουρών συνέχισε τον πόλεμο ενάντια στους διανοούμενους. Και επειδή η κυρία το 'χε παρατραβήξει, με διαταγή του Μάο την μάζεψαν, έκλεισαν στην κλείσανε φυλακή την ίδια και τη συμμορία της.

Η Ιστορία δεν εκβιάζεται. Δεν ελέγχεται. Θα γίνει το δικό της, όχι αυτό που θέλει ο ιδεολόγος, ο αγωνιστής, ο οραματιστής. Τι ''πέτυχε'' ο μέγας ηγέτης της ορθοδοξίας του κομουνισμού; Έκλεισε σε στρατόπεδα αναμόρφωσης εκατομμύρια νέους «αντιδραστικών» οικογενειών από τη μία και από την άλλη, με μπροστάρισσα την σύζυγό του ξεκίνησε την «πολιτιστική επανάσταση» με πρώτες καταστροφές το Σινικό Τείχος; Το μετέτρεψαν σε γουρουνοτροφείο.

Μετά τον κύκλο της προσωπολατρείας του Μάο ήρθε η σειρά των «μεταρρυθμιστών». Κομματικοί κι αυτοί, όμως του... «κόκκινου καπιταλισμού» και της «σοσιαλιστικής αγοράς».

Οι αράδεςς τούτες με την ευκαιρία ότι στις 9 Σεπτεμβρίου, το 1976, πέθανε ο Μάο Τσε Τουνγκ.  Γεννήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1893.

Διαβαστε ακομα:

ΜΑΓΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΠΑΓΚΕΤΑ