ΒΡΕΘΗΚΕ ΧΟΡΤΟ ΣΤΟ ΕΦΗΒΑΙΟΝ ΤΩΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ

 

Γράφει ο ΣΤΗΒΕΝ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Το θυμάστε; Σύσσωμος η επιστημονική κοινότης, και ουχί μόνο αυτή, διότι και οι ποιμένες της Πίνδου έχουν ενδιαφέρον, είχε παρακολούθησε την ανασκαφή στην Αμφίπολη. Όπως και να το κάνεις, ψιλοπαραξενεύεσαι από το όνομα της πόπλεως. Τι θα πει «αμφί»; Ρε, μπας και γινόταν τίποτα εκεί ομαδικώς; Τέλος πάντων, το ξεπερνάω αυτό, μην χαλάσω την δουλειά και στους μεσίτες, που εκτόξεύσαν τις τιμές των οικοπέδων στα ύψη. Κατανοώ πως κάθε νοήμων πλούσιος, θα 'θελε μια βίλα δίπλα σε τάφο. Καθησύχασα τον δήμαρχο Ζωγράφου, τα ΕΝΦΙΑ θα μείνουν σταθερά, αφού δεν υπάρχουν αρχαίοι τάφοι στην περιοχή του.
Όσο η σκαπάνη προχωρούσε με σωστό βηματισμό τι συνέβαινε; Κάθε λάκτισμα του εδάφους, πεταγόταν κάποιος που έχει αποστηθίσει καμιά δεκαριά τόνους αρχαιολογίας, να πει την γνώμη του, μην πω και τίποτε άλλο. Άλλος πως ο τάφος είναι ελληνικός, άλλος ρωμαϊκός κι άλλος μακεδονικός. Συμφωνούν μόνο ότι είναι τάφος, κάτι είναι κι αυτό. Κάπου βοήθησε η αποστήθιση και δεν είπαν ότι ήταν αρχαία ντισκοτέκ.
Τι να κάνω κι εγώ, λοιπόν; Πιάνω και με τα δυο χέρια τα εργαλεία μου, η αγωνία πάντα μου προκαλούσε στύση, και παρακολουθούσα. Δεν καταλάβαινα γιατί το υπουργείο πολιτισμού δεν εφάρμοζε στην Αμφίπολη, την ιδέα του Μελισσανίδη περί παρακολούθησης σε live streaming του χτισίματος της Αγιάς Σοφιάς στην Φιλαδέλεφεια. Ναι, σύντροφοι. Γιατί να μη στηθούν, σε ζωντανή μετάδοση, κάμερες στη σύληση του αρχαίου τάφου, που sic λέγεται ανασκαφή; Να μπορεί το νοήμον ελληνικό κοινό να σχηματίζει αμέσως την άποψη του, για το ακριβό μυστικό του τάφου, και να μην γίνεται έρμαιο υπερβολικής πληροφόρησης εκ μέρους των συμφερόντων που εκμεταλλεύονται το μνημείο δια ίδιον πλουτισμόν.

 

Φαντάζεστε τις εικόνες; Mundial τάφου. Στα καφενεία της επικράτειας, την ώρα της πρέφας, όλοι θα ρίχνανε ζωντανές ματιές στην τηλεόραση και ειδικά στο κανάλι της βουλής, με την κατ” αποκλειστικότητα εικόνα της ανασκαφής. Στα μαγαζιά στοιχηματισμού και σε on line betting, ο ΟΠΑΠ θα ανεβοκατέβαζε τις αποδόσεις του κουπονιού για το σε ποιόν ανήκει ο τάφος προσωπικώς. Το βράδυ στα μπουζουκάδικα, θα υπήρχε πεντάλεπτον ενημέρωσης εκ μέρους της παλιάς γλάστρας, που σήμερα ελλείψει φωνών έχει γίνει πρώτη φίρμα κορμί. Και πλήθος άλλων παραδειγμάτων, που δεν τα αναφέρω καθ' ό,τι το κείμενον θα γινόταν ιδιαίτερα μακροσκελές και θα χάν πρόβλημα κύρια οι Λακεδαιμόνιοι.

 

Αυτό λοιπόν το οποίο καλούμαι να αποκαλύψω είναι η απορία που αυτήν την στιγμή μαστίζει τους άοκνους αρχαιολόγους: Ναι αγαπητοί κι αγαπητές. Στον τρίτο θάλαμο, καθώς και στο σημείο που κανονικά κείτεται το εφηβαίον των καρυάτιδων, βρέθηκε αποξηραμένο χόρτο, βαρέος πρασίνου χρώματος χόρτο. Σας μιλάω, είχαν παγώσει όλοι. Διότι η πρώτη σκέψη των επιστημόνων ήταν πως επρόκειτο για αρχαίο χασίς από την Μεσοποταμία, το οποίο το είχαν βάλει εκεί οι συγγενείς του νεκρού, που πίστευαν ότι στην μεταθανάτια ζωή, ο νεκρός σηκώνεται και μη έχοντας laptop διαθέσιμο, πάει και βγάζει γούστα.

 

Όμως σήμερα τα πάντα έχουν ησυχάσει, κι αυτό φέρνω στο φως της δημοσιότητας. Το χόρτο ήταν απλό σπανάκι. Μου το αποκάλυψε τηλεφωνικώς η υπουργός πολιτισμού (φώτο), με την οποίαν τυγχάνω συναπόφοιτος κι άρα με εμπιστεύεται στο να κρατάω μυστικά. Εκείνης της το είχε πει προηγουμένως η καθηγήτρια άνευ χαρτοφυλακίου, έγκριτος κυρία Παναγιωταρέα. Σαν να λέμε μπουγάτσα χωρίς κρέμα.

 

Κι άρα, ρώτησα με τεράστιο προσωπικό νεοελληνικό ενδιαφέρον; Σε ποιόν ανήκει ο τάφος; Λογική η ερώτηση ένα χρόνο πλέον μετά την ολοκλήρωση και την τέταρτης ανασκαφικής περιόδου. Κι έλαβα την απάντηση. Ο τάφος δεν είναι προσωπικός. Είναι οικογενειακός. Ανήκει στον Ποπάϋ και στην σύντροφο του, Όλιβ Όιλ. Εξ ου και το σπανάκι, που προσπαθούν να ταυτοποιήσουν επιστήμονες της Γεωπονικής σχολής, αν είναι από την Δράμα ή την Ορεστιάδα. Σκοπιανοί βέβαια διεκδικούν το προϊόν, αλλά χέστους αυτούς. Εμείς παραμένουμε στην αποκάλυψη καθώς και σε μια άλλη ιδέα: Να στηθεί κερκίδα φιλάθλων περί τον τάφο και μόλις εξέρχεται κάποιος ανασκαφεύς από την τρύπα κι ανακοινώνει κάτι για το εύρημα που κρατάει, να πετάγεται σύσσωμο το πλήθος και να ανακράζει : ΕΤΣΙ ΜΩΡΗ ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ. Γ... ΤΟΥΣ ΤΗ ΜΑΝΑ, ΡΕ, ΔΙΚΕΦΑΛΕ.

Διαβαστε ακομα:

Ο ΦΑΡΕΝΑΙΤ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΕΛΣΙΟ