ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ

 
Ο στόχος είναι να δείξουν όσο γίνεται τολμηρά το προϊόν με την μονάκριβη αγοραστική αξία. Το σεξ, δηλαδή. Πάνω απ' όλα, πρώτα απ' όλα αυτό πουλάει. Η σεξουαλική επαφή άνδρα και γυναίκας. Και όσο θα υπάρχει ο άνθρωπος, όσο κι αν έχει γίνει κατάχρηση του γυμνού και του ζωντανού show ανάμεσα σε δύο κορμιά, ο κόσμος δεν θα το βαρεθεί. Ποτέ.

Στο γυμνό, λοιπόν, και στο σεξ στηρίζεται κι εκείνος ο δημιουργός, ο καλλιτέχνης του σινεμά πορνό με περιτύλιγμα ποιοτικό και κουλτουριάρικο. Παραμύθι φούρναρης, δηλαδή, ότι το έργο απαιτεί τις σκανδαλιστικές σκηνές, κι ότι «εκβιαστικά» και επί τούτου το κάνουμε τσόντα.

Στο κόλπο, οι νέοι μάστορες σκηνοθέτες. Παρουσιάζουν ταινίες και η επιτυχία τους οφείλεται διότι «δικαιολογούν» και το πιο καυτές σεξουαλικές στιγμές μπροστά στην κάμερα. Ότι είναι αναγκαία τα σούπερ τολμηρά πλάνα διότι... σεναριακά υπηρετούν την ιστορία της ταινίας.

Θαύμασα τη δουλειά του Τυνήσιου, πολιτογραφημένου Γάλλου, Αμπντελατίφ Κεσίς στην ταινία Η Ζωή της Αντέλ, με την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλου. Λεσβιακός ερωτισμός και σεξ απίστευτης κινηματογραφικής αλήθειας. Ο Αργεντινός, Γάλλος κι αυτός πολιτογραφημένος, Γκασπάρ Νοέ είχε γυρίσει το Μη Αναστρέψιμος, όπου για 9 λεπτά βίαζε κάποιος από πίσω την Μόνικα Μπελούτσι. Δεν μ' είχε ακουμπήσει αυτή η ταινία, που την ύμνησαν, την έκαναν θρύλο οι κριτικοί.

Ο Νοέ έκανε και το Love, ταινία με στόρυ να ιντριγκάρει τον θεατή. Εξαρτάται, βέβαια, από τις λεπτομέρειες, πως το κάνουν στο κρεβάτι οι πρωταγωνιστές, με ποια κλίση «λαμβάνει» η κάμερα, ο φωτισμός της σκηνής, η μουσική υπόκρουση, τα συναισθήματα στο πρόσωπο των ηθοποιών. Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι βρίσκονται στην απόλυτη καψούρα και δεν διστάζουν να τα δοκιμάζουν όλα. Ο καθένας ξεχωριστά μ' άλλον, άνδρα, γυναίκα, τρίο, με τρίτο πρόσωπο. Το πιο πιπεράτο είναι ότι οι δύο έμπειροι σεξουαλικά νέοι, συνειδητοποιημένο ερωτικά ζευγάρι, ανοικτό σε κάθε πρόκληση, προσκαλούν μια 17χρονη γειτόνισσα. Τρία στόματα ανταλλάσσουν γέλια και φιλιά απελευθερωμένοι από κάθε ταμπού.

Από εκεί και πέρα ο σκηνοθέτης θα «αυτοαπενοχοποιηθεί» διότι η ταινία το ρίχνει στη... φιλοσοφική ανάλυση. Στο γιατί συμβαίνει αυτό, δηλαδή φτάνει στα άκρα, ότι πάνω από τις επιθυμίες της σάρκας, αλλά και τον έρωτα, τελικά στις ανθρώπινες σχέσεις αποφασίζουν οι ωμοί άγραφοι νόμοι της ζωής. Άρα, για να δείξει η ταινία πόσο κοντά είχαν βρεθεί δύο άνθρωποι και είχαν δέσει αισθηματικά, ήταν... απαραίτητο να τους δούμε να συνουσιάζονται με πάθος άγριο. Τελικά, ούτε κι αυτό τους κράτησε ενωμένους, σύμφωνα με το στόρυ στη συνέχεια χώρισαν.

Πορνολεσβιακό σε «κανονική» ταινία, όχι σε τσόντα προβάλλεται πακέτο μ’ άλλες δύο σε βρωμοσινεμά στα στενά, όχι σε κεντρικούς δρόμους.

Στην ταινία Atomic Blonde με πρωταγωνίστρια την εκπληκτική Σαρλίζ Θερόν, σε ρόλο Αγγλίδας κατασκόπου. Η εκρηκτική σέξυ ξανθιά Σ.Θ. βρίσκεται σε αποστολή στο Βερολίνο, την περίοδο του ψυχρού πολέμου, και κάνει καμάκι σε Γαλλίδα χορεύτρια ή καμακώνεται απ' αυτήν η οποία είναι κι’ αυτή μυστική πράκτορας. ''Απόλαυσα τις ερωτικές σκηνές με την συνάδελφο ηθοποιό Sofia Boutella...'' είπε η Σαρλίζ Θερόν. «Είχαμε χημεία, ήταν υπέροχο...». Δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να βοηθήσει την εμπορική προώθηση της ταινίας.

Διαβαστε ακομα:

Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ... ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ