ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΟΠΑΔΟΣ

 

Μέχρι τη δεκαετία του '70 κανένας δεν είχε τολμήσει να... προβλέψει ότι κάποια στιγμή ο επαγγελματίας αθλητικός συντάκτης θα δήλωνε φόρα παρτίδα και δημόσια τη φανατίλα του. ''Στρατευμένοι'' και πασίγνωστοι για τη συλλογική τους προτίμηση σχεδόν όλοι οι αθλητικοί συντάκτες, όμως κανένας δεν διανοούνταν να παίξει με ανοικτά χαρτιά. Αυτό, δηλαδή, που συμβαίνει σήμερα, και συμβαίνει διότι συμφέρει(!) τον επαγγελματία να παρουσιάζεται ως οπαδός. Και να βάζει υπεράνω του δημοσιογραφικού λειτουργήματος την ομαδάρα του. Και, κυρίως, την υποταγή του στην προεδράρα του. Κι όταν λέμε υποταγή εννοούμε... υποταγάρα, διότι ποτέ και με τίποτα δεν παίζει κριτική, έστω και στοιχειώδης, έστω για τα προσχήματα, στον μεγαλομέτοχο της ΠΑΕ, ο οποίος αντιμετωπίζεται ως Πάπας με το αλάθητο.

Μέχρι που κυκλοφόρησε ο ''ΦΙΛΑΘΛΟΣ'', τέλη 1982, στη λεγόμενη αθλητική δημοσιογραφία, στην πραγματικότητα ποδοσφαιρική, πιο σωστά οπαδική, αφού γινόταν σε οπαδικές εφημερίδες, ήταν τα χρόνια της αθωότητας. Αλλά και της γραφικότητας, και της ασχετοσύνης. Στη συνέχεια το πράμα ξέφυγε, και από τη δεκαετία του '90 έφθασε οι συλλογικές εφημερίδες να έχουν ξεπεράσει σε ακρότητες ακόμα και το Φως, το οποίο ήταν ακραία, έξαλλα, χωρίς όρια φιλοολυμπιακό, όμως όχι και ποτέ αντιπαναθηναϊκό και αντιαεκτζήδικο. Η οπαδική αντιπαλότητα δεν γινόταν ποτέ πρωτοσέλιδη.

Σήμερα ο συλλογικός ρεπόρτερ το ‘χει καμάρι και εμπορεύεται την ένταξη του στην ομάδα. Είμαι γάβρος, σου λέει. Είμαι βάζελος. Αεκτζής, παοκτσης, αρειανός και δεν έχω πρόβλημα αν με πουν διαπλεκόμενο.

Όλα έχουν μια αρχή. Τίποτα δεν σκάει στο απότομο. Γι' αυτό που κουβεντιάζουμε, και για την Ιστορία, πρώτος έκανε τη... ζημιά ο Πέτρος Κωστόπουλος. Από και ως που; Πετυχημένος περιοδικατζής, ξένος εντελώς με τη δημοσιογραφία, έβγαλε το Κλικ, το 1985, και ανάμεσα στ' άλλα, από σεξ και μόδα, ντύσιμο και νύχτα, στο περιοδικό του ο Κωστόπουλος έβγαζε την καψούρα του για τον γάβρο. Παρέσυρε και τον Θέμο Αναστασιάδη, και την μακαρίτισσα Μαλβίνα Κάραλη. Έγραφαν ύμνους θρησκευτικού μεγαλείου για τον Ολυμπιακό, με το άλλοθι, με την αθωότητα ότι αυτοί δεν είναι αθλητικοί συντάκτες. Λειτουργοί της εκτός συμβατικής δημοσιογραφίας έκαναν μόδα την πλάκα τους, τον Ολυμπιακό, λες η ομάδα τους ήταν ένα lifestyle αντικείμενο.

Διαβαστε ακομα:

Ο ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΟΣ, ΤΟ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΣΚΑΛΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΣΑ...